Volkswagen Golf IV 1.8T a zkušenosti po čtyřech letech

Nedostatkem je malý kufr, málo místa na zadních sedadlech a okna vzadu nejdou uplně dolů. Na to je lepší Octavie.
RECENZE UŽIVATELŮ, 01.09.10 | 00:00
hodnocení článku 3.5 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Golf
Značka:Volkswagen
Model:Golf
Typ:GTI
Bližší označení:1.8 20V Turbo 110kW
Karoserie:hatchback
Obsah motoru:1781
Palivo:benzín
Rok výroby:1992
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:97 000
Najeto km nyní:145 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:4 roky
Průměrná spotřeba:5,5 - 6,5
Předchozí vozidlo:Zastava 1300

Golfa jsem koupil 3.10.2006 v Litoveli na Moravě, zvolil jsem motorizaci 1,8 20V Turbo GTI 110kW, cena 170 000 Kč. Jezdim cukačky 7km, 10km a 12 km každý den do práce, z práce, na nákup a zase domů. Moje předchozí auto byl také Golf IV, ale motor 1.9TDI 81kW, koupil jsem ho kůli spotřebě. Ale tím, že jezdim krátké vzdálenosti a motor se pořádně neohřál, hlavně turbo, které jsem musel každý rok nebo každý druhý rok nechat opravovat stejně jako váhu vzduchu. Lopatky v 81kW to nevydrží (uplně se mi rozsypaly), nejsou zkrátka stavěné na krátké popojíždění se studeným motorem. Prý když se nafťák nastartuje, tak má ujet aspoň 30km a benzím aspoň 10km. Tak jsem si pořídil nového Golfa IV, jelikož s karosérií a interiérem jsem spokojený. Teď mám spotřebu stejnou jak s nafťákem (5.5 - 6.5 l/100km), protože nafťák než se zahřeje, pěkně žere. Nedoporučuji motor 1.8 20V bez turba, pořídil si ho kamarád, že to bude stejný jako mám já, ale bez turba - a je to žrout, jezdí za 8.5 - 9.5 l/100km.
Nedostatkem je malý kufr, málo místa na zadních sedadlech a okna vzadu nejdou uplně dolů. Na to je lepší Octavie. Má více místa vzadu a okýnka vzadu stáhnete až dolů. Samozřejmě i zavazadelník je nesrovnatelně větší.
Kdybych teď kupoval auto, koupil bych asi Octavii, ale samozřejmně s motorem 1.8 20V Turbo 110 kw nebo rovnou RS 134kw. Ale možná bych kvůli místu pouvažoval o kombi.

Úpravy: Golf je často k vidění v různých úpravách a tuningu. U mě tomu bylo lehce také, ale ne nijak viditelně.
Koupil jsem ho na kolech 195 x 70 x R15'' na plecháčích. Po roce jsem koupil gumy 205 x 60 x R15'' a disky AEZ 5 paprsků a jezdim na nich dodnes.
Dále jsem se rozhodoval mezi carbonovou nebo jen černou barvou, která by opticky doplňovala červenou karoserii. Nakonec jsem nevybral žádný vzor carbonu a také cena byla vysoká, tak jsem si v Chlumci u úpravce nechal nastříkat kapotu na černo.
K Vánocům jsem dostal originální samolepky na prahy s logem GTI, sportovní filtr green a Blow-off ventil AW Racing - 2Bar.
Také přemýšlím o chiptuningu, pročítám weby a zjišťuji zda to autu neuškodí, ale VW jsou kvalitní auta a motory to snad vydrží. Životnost by neměla klesnout. Firmy co se tim zabývají píší, že se životnost motoru prodlouží, ale nechce se mi tomu věřit, když od výroby je motor naladěný na 50% svého maximálního výkonu a tím se dosáhne té dlouhé životnosti. Jinak řečeno motor je dostatečně předimenzovaný. Pokud máte nějaké zkušenosti se zvýšením výkonu tohoto motoru, napiště je do diskuse...

KladyZápory
výkon málo místa vzadu
spotřeba vysoké ceny ojetin
sportovní tuhý podvozek  
sportovní sedadla Recaro  
nadčasový design  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
1
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
1
jízdní komfort
1
ovladatelnost
1
prostornost
3
pružnost motoru
1
řazení
1
řízení
1
sedadla
1
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
1.35
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/5
2/5
3/5
4/5
5/5


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist