Volkswagen Golf IV - doplněné zkušeností majitele po pěti letech

Musím konstatovat, že Golf není špatné auto, i přes rok vzniku stále dobře vypadající, bytelně udělané, bezpečné a s dobrými jízdními vlastnostmi.
hodnocení článku 5.0 b / 4x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Golf
Značka:Volkswagen
Model:Golf
Typ:Golf IV
Karoserie:hatchback
Objem motoru:1595
Palivo:benzin
Rok výroby:1998
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:130000
Najeto km nyní:190000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:6 let
Průměrná spotřeba:8.2
Předchozí vozidlo:Volkswagen Golf
Dobrý den všem. Po pěti letech jsem si vzpomněl na svoji recenzi, kterou jsem zde psal v červenci 2007: http://http://www.tipcar.cz//#magazin-zkusenosti-uzivatele-volkswagen-golf-16-i-2714.html. Znovu jsem si přečetl i tehdejší reakce na tento článek. Nyní, po více jak šesti letech každodenního provozu bych rád poopravil můj tehdejší názor, že koupě tohoto auta nebyla úplně nejlepší volbou - myslím, že opak je pravdou...
Nejprve bych se ale vyjádřil k některým názorům v tehdejší diskuzi, že auto bylo totálně bourané a smontované z několika aut. Po tomto článku mi to nedalo a obrátil jsem se (mailem) jak na holandského prodejce, tak přímo na výrobce auta, což byl bratislavský závod VW. Obě strany mi ochotně obratem zaslaly odpověď - holandský dealer potvrdil datum prodeje (auto prodáno až po roce od výroby - leden 1999), ujeté km a bezproblémový servis do konce r. 2002. Veškeré další údaje (barvu, výbavu, číslo motoru apod.) jsem pak získal z Bratislavy. Vše souhlasí... Přes známého jsem nakonec získal z dopravky i kopii německého TP - v Německu mělo auto také jednoho majitele.
Rok 2006 a polovinu roku 2007 jsem popsal v minulé recenzi, takže nyní pokračování:
Až do konce r. 2007 auto jezdilo bez problémů. V lednu 2008 začal zlobit termostat, sehnal jsem si ho sám (zn. Wahler za 600,- Kč), výměna 300,- Kč (měnila se i chladicí kapalina). Další problém pak začal na jaře - po nastartování úplně studeného motoru se motor začal klepat, po prvním přidání plynu a pár stovkách metrů jízdy toto přestalo. V dubnu 2008, při 146 tis. km tak byly vyměněny svíčky (Denso), kabely a čidlo teploty chladicí kapaliny, cena 4.200,- Kč (v ceně je také nový olej a filtr). Závada se již neobjevila. V září 2008 jsem po internetu zakoupil za dobrou cenu přední tlumiče zn. Kayaba (cena za oba 2.100,- Kč), likvidovala se tehdy firma Auto Krásný s.r.o. a probíhal velký výprodej náhradních dílů. Když už jsem je sehnal, nechal jsem je na 151 tis. km vyměnit (měnilo se i uložení tlumičů, manžety a dorazy), cena 2.200,- Kč.
Další větší výdaje mě čekaly v následujícím roce. V březnu 2009 (156 tis. km) došlo na výměnu rozvodů. Rozvodový řemen (Continental), napínací kladku a vodní čerpadlo (obojí zn. SKF) jsem si sehnal opět po internetu, cena celkem 4.500,- Kč, na rozvodech jsem opravdu šetřit nechtěl... Za výměnu jsem zaplatil 2.700,- Kč (v ceně je ale opět také výměna oleje a filtru). Následovala koupě 4 ks nových letních pneu - rozhodl jsem se pro Pirelli P6 (195/65 R15), cena i s montáží 6.400,- Kč.
Provoz auta byl bezproblémový. Pouze v červnu mi začaly hůře stírat stěrače, poskakovaly po skle, výměna za nové (Champion Aerovantage za 870,- Kč) nepomohla. V září se mi stěrače nadobro zastavily uprostřed skla - projevila se tak jedna z typických závad těchto aut, zarezlý mechanismus stěračů. Oprava svépomocí - demontáž, rozebrání, promazání osiček. Práce titěrná, ale výsledek se dostavil... Stálo mě to jedno kafe pro mého strýce, který mi ve své dílně s prací pomáhal.
V lednu 2010 jsem si všiml, že mám již značně popraskaný klínový řemen, výměna za 490,- Kč (zn. Gates). Při výměně oleje v srpnu 2010 jsem nechal vyměnit i palivový filtr. Ten starý byl ještě původní z roku 1998, a dle mechanika nebyl nijak zanešený, zřejmě tedy jezdím k těm správným pumpám... Tato výměna oleje mě vyšla levněji, protože jsem tento rok přešel na polosyntetický olej (10W 40), do té doby jsem autu dopřával plnou syntetiku 5W 40 (LM, BP Visco).
Při první jízdě do zaměstnání po vánoční dovolené, v lednu 2011 mi po nastartování auto začalo pípat a blikala kontrolka brzd. Během cesty to přešlo, ale nedalo mi to a v práci jsem se šel podívat do motorového prostoru - nádobka s brzdovou kapalinou byla prázdná. Následovala rychlá cesta k nejbližšímu opraváři. Kapalina sákla u levého zadního kola, hadička byla v pořádku, měnila se pouze nějaká koncovka (nebo těsnění, sám nevím) za pár korun. V tomtéž měsíci mě potkala za jízdy další drobná nepříjemnost - přestal fungovat zadní stěrač, lépe řečeno občas setře, občas se ani nehne. Motorek jsem rozebral, vyzkoušel, funguje. Problém je tedy někde jinde v elektrice, přiznám se, že jsem ho dále neřešil... V dubnu se mi vrátila závada - klepání studeného motoru (viz. jaro 2008), tentokrát pomohlo seřízení škrtící klapky, od té doby opět vše v pohodě. V červnu (a potom ještě párkrát) se mi stalo, že auto za jízdy lehce jednou, dvakrát škublo. Na podzim se pak závada přestala projevovat, takže jsem na ni zapomněl. V červenci došlo znovu na rozebrání a promazání předních stěračů, konstruktéři se tady prostě 'sekli'. Oprava znovu svépomocí. V říjnu 2011 jsem ještě investoval do nových předních zimních pneu. Tady nastal velký problém je vůbec sehnat, v té době na trhu můj rozměr (175/80 R14) téměř neexistoval. Nakonec jsem na internetu sehnal značku Vredestein Snowtrac za 3.040,- Kč, při přezouvání v místním pneuservisu mi bylo řečeno, že se v dnešní době jedná o atypický rozměr, který se již téměř nevyrábí.
Letošní rok v dubnu mi začala nenápadně ubývat chladicí kapalina - vyřešeno výměnou plastové příruby na bloku motoru (cena 400,- Kč včetně výměny kapaliny). V červnu se mi vrátilo občasné cukání za jízdy, v červenci jsem byl před STK nucen konečně investovat do nových brzd a kotoučů (stav 186 tis. km), cena 6.300,-Kč (výměna na všech kolech). Na STK mi byly zjištěny prasklé zadní pružiny - zaváda byla průchodná, ale nechal jsem je přesto vyměnit (1.500,- Kč). Vypadá to, že STK přitvrzují, že zkoumají i takové věci, to by mě nenapadlo... V srpnu mi při návratu z práce auto začalo najednou cukat tak, že jsem v tu chvíli myslel, že domů nedojedu. Během okamžiku to přešlo, ale bylo mi jasné, že tuhle závadu musím konečně začít řešit. Takže po krátké době opět návštěva opraváře, diagnostika (již po několikáté) nic neukázala. Došlo tedy na výměnu zapalovací cívky (Febi), kabelů a svíček (NGK), celkem za 4.700,- Kč. Stará cívka mi byla vrácena, doma jsem si všiml, že je na spodní straně prasklá. Od té doby auto bez problémů, musím zaklepat...
Tolik tedy můj souhrn zkušeností se čtyřkovým golfem... I přes výše uvedené nedostatky jsem s autem spokojený, zatím jsem s ním vždycky dojel do cíle, nikdy jsem nemusel zůstat stát u krajnice. Snažím se s autem nezávodit hned po startu, šetřím ho. Jednou za 5 - 10 tis. km dávam do nádrže čistič vstřikování (STP), tankuji pouze u osvědčených benzinek (nejčatěji EuroOil, Benzina, Agip - dle ceny). Olej měním pravidelně každý rok, musím podotknout, že auto má minimální spotřebu oleje. Občas auto umyji (ručně, do myčky nikdy...) a navoskuji (tvrdým voskem, např. Sonax, na vyčištění od asfaltu je dobrý i autobalsam od Velvany za pár korun). Auto je celoročně garážované v nevytápěné garáži. Rád bych s ním, i přes jeho stáří ještě pár let jezdil. Do budoucna budu muset řešit výměnu pátých dveří, kolem okna jsou už značně zrezlé a dle vyjádření autoklempíře jsou zralé na výměnu (z vrakoviště, na internetu zachovalé od 1 do 2 tis. Kč). Jinak je auto zcela bez koroze. Dále mě určitě bude čekat výměna výfuku, zatím je ale v dobrém stavu, prý tak ještě na dvě zimy - podotýkám, že celý výfukový systém je na mém autě stále původní, originál z roku 1998! Původní jsou i zadní tlumiče, zatím netečou a fungují, před STK byly mechanikem vyměněny pouze potrhané molitanové dorazy za pár korun. Na závěr musím konstatovat (ať si odpůrci koncernu říkají, co chtějí), že toto není špatné auto, i přes rok vzniku stále dobře vypadající, bytelně udělané, bezpečné, s dobrými jízdními vlastnostmi (pro 'rýpaly' - samozřejmě focus sedí na silnici lépe...), prostě Golf...
KladyZápory
Stále hezký design Zatuhlý mechanismus stěračů - opakovaně
Robustnost, pocit bezpečí Méně místa vzadu (pro dospělé)
Dobré jízdní vlastnosti  
Trvanlivost některých dílů  
Kvalitní dílenské zpracování  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? ano



hodnocení
brzdy
1
design
1
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
1
prostornost
2
pružnost motoru
2
řazení
1
řízení
1
sedadla
1
spotřeba
3
výhled z vozu
1
celkové hodnocení - průměr:
1.46
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).




nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist