Volkswagen Golf V

Rád bych se podělil o mé zkušenosti s VW Golf V GT Sport 1.4 TSI. Okolo tohoto typu motoru panuje spousta dohadů, pokusím se je tedy potvrdit nebo vyvrátit.
hodnocení článku 5.0 b / 1x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Golf
Značka:Volkswagen
Model:Golf
Typ:Golf V
Bližší označení:GT Sport 1.4 TSI
Karoserie:hatchback
Obsah motoru:1.4
Palivo:benzín
Rok výroby:2007
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:0
Najeto km nyní:13 000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:4 měsíce
Průměrná spotřeba:7,4
Poruchy:nemá
Předchozí vozidlo:Škoda Octavia
Četl jsem mnoho testů od novinářů, ale nikdy zkušenosti uživatele, což není divu, protože jsem za 4 měsíce v Čechách nepotkal ani jednoho kolegu a co víc ani v Německu, které jsem teď často navštěvoval. Okolo tohoto typu motoru panuje spousta dohadů, pokusím se je tedy potvrdit nebo vyvrátit.

Vlastníte vůz značky Volkswagen? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

Začnu od začátku, tzn. od koupě auta. Auto jsem objednával v březnu a převzal začátkem srpna, od té doby jsem s ním najezdil 13 000 km, z toho tak 8 000 po německých dálnicích, včetně slavného okruhu Nuerburgring Nordschleife. Zbytek je naježděn po Praze, okreskách atd. Mohu tak poskytnout docela vyčerpávající informace z různého používání auta.
Jízdní vlastnosti: Zde je oproti golfu 4 opravdu velký posun, ač je auto sníženo o 1,5 cm a podvozek má sportovní paket, vyhovuje takřka jakémukoliv používání víc než dostatečně, sedí jak ve vysokých rychlostech, tak na okruhu v zatáčkách, ale zároveň z vás nevytřese duši třeba na kostkách na Letné, což pro mě bylo velmi milým překvapením, protože auto jsem si kupoval s vědomím, že po Praze holt budu jezdit krokem a kličkovat mezi kanály, ale není tomu tak.
Auto nelze zakoupit ve verzi 4motion, což VW vynahrazuje plnou výbavou elektronických strážných, navíc s módem na zimu (winter mode). ESP je vypinatelné, ale nutno podotknout, že je perfektně nastaveno na sportovní ježdění a normální smrtelník jako já nebude mít potřebu ho vypnout. Stejně tak ABS na suché silnici (okruhu) zasahuje až při panickém brzdění, jinak jsou brzdy účinné a dobře dávkovatelné a nevadnoucí (vyzkoušeno na Nuerburgring Nordschleife, kde brzdíte hodně a z poměrně vysokých rychlostí).
Auto se v krizovějších situacích chová velmi neutrálně, ochotně se vrhá do zatáček a samozřejmě má jemné sklony k nedotáčivosti. Na dálnici ve 210 km/h v přímém směru a ani zatáčkách není co vytknout. Jedna výtka možná je, a tou jsou informace od volantu, které vlastně nejsou, ale včas ucítíte v nohách a v zádech, že bude zle.
Výbava: Základní výbava auta je co do bezpečnosti dostačující. 8 airbagů je fajn. Uvnitř sport výbava, takže sportovní sedadla, kožený fajn volant, páka atd. Co se týká luxusu, záleží jen na majiteli a jeho peněžence (z příplatkové výbavy se mi lehce protočily panenky, protože můžete udělat z už tak drahého auta ještě o dost nehorázně dražší). Co se týká osobního pohledu na soužití s autem, tak je to fajn, zatím nemám z ničím problém a nic mi nevadí.
Motor: Teď přichází asi nejzajímavější část. Musím předeslat, že jsem neměl možnost se v autě projet před koupí. Koupě byla tedy trochu zajíc v pytli, usuzovat se dalo pouze podle názoru novinářů. Musím říct, že moje překvapení v kladném slova smyslu bylo opravdu veliké.
Prvních tisíc kilometrů, kdy se s autem muselo jezdit pomalu a motor moc netočit, jsem strávil velmi netrpělivě, i když nutno říci, že i v režimu otáček do 3 000 auto jede na 1.4ku nepředstavitelným způsobem a táhne na jakoukoliv rychlost včetně 6.
Jen co uplynulo 1 000 km, vyrazil jsem nedočkavě na německé dálnice, abych konečně zažil, co motor opravdu umí a umí toho opravdu dost. Zátah je lineární od 1 500 otáček až do 7 000, kde už má jinak až moc odhlučněné auto i dobrý zvuk. Od 1 do 5 nemáte problém předjíždět s tím, že 1 až 4 je fakt nářez, až se vám nechce věřit, že máte pod kapotou pouze 170 koní.
Nuerburgring byl samostatná kapitola, ale i tam výkon motoru stačil na spoustu zábavy. Problém spíš byla moje neznalost trati, takže jsem tam občas brzdil, lépe řečeno, každé 4 nebo 5 zatáček se uklízel na pravou stranu s vyhozeným blinkrem, abych uvolnil cestu nějakému porsche nebo lotusu a nebo Ultimě GTR. Ale nějaké motorky jsem ulovil (především v zatáčkách). Jinak se motor v městském provozu chová velmi dobře a dá se sním jezdit svižněji i v nízkých otáčkách. Tím chci tak trošku reagovat na tak zvané hospodské znalce, kteří s oblibou tvrdí, že motor se musí utahat, protože ho budete pořád točit do 7 000. Rád bych podotkl, že si to nedovedu úplně představit, protože když jedete na trojku, čtyřku v polovině pole otáček a uvědomíte si, jak už teď jedete strašně rychle a kolik ještě zbývá do červeného pole, dojde vám, že je to nesmysl. Jinými slovy nebudete mít k točení do 7000 i na prázdné okresce moc šancí a hlavně to prostě nebude potřeba, 90 % času strávíte v běžných otáčkách do 4 000 a i tak velmi snadno přijdete o řidičák. Podle předpisů se budete pohybovat spíš někde kolem 2 500 a věřte, že to bude stačit. Takže pakliže jste normální člověk a ne blázen, tak motor rozhodně neutaháte. Spotřeba je opravdu milá, pro představu uvádím podrobněji.
Spotřeba:
Nuerburgring: 18,5 l/100 km
Německá dálnice: průměr podle počítače 139 km/h s přestávkami u pumpy plus zácpy (takže si domyslíte sami, že?) 8,5 l/100 km
Město: zacpaná Praha: 9,2 l/100 km, málo zacpaná Praha: 7 l/100 km, průjezdná Praha: 5,1 l/100 km
Okreska: rychle 8 l/100 km, podle předpisů 5,8 – 6,1 l/100 km
Dlouhodobá spotřeba od 1 km je 7,4 l/100 km
Závěrem: Auto je super, akorát ta pořizovací cena je trochu vysoká, ale zároveň jediná chyba auta. Ale i tak můžu jen doporučit, dostanete za to kvalitně zpracované auto, velmi univerzální a přitom sportovní. Jo a do kufru se pohodlně složí kočár spolu taškami bez problémů. A ještě takové rýpnutí, GT je ideální bijec octavií a superbů TDI, zejména staršího data.

KladyZápory
motor pořizovací cena
podvozek výhled z vozu, zejména do stran
prostor ceny servisu
zpracování  
spotřeba  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano



hodnocení
brzdy
1
design
2
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
1
jízdní komfort
2
ovladatelnost
1
prostornost
1
pružnost motoru
1
řazení
1
řízení
2
sedadla
1
spotřeba
1
výhled z vozu
3
zavazadelník
2
celkové hodnocení - průměr:
1.42
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/22/2


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist