Volkswagen Passat Variant 2.0 BiTDI 4Motion: Co víc si přát?

Nejnovější evoluce snu všech českých manažerů dorazila s velkou pompou na tuzemský trh. Vyzkoušeli jsme legendami opředený supervýkonný dvoulitr na naftu v praktickém rodinném balení.
hodnocení článku 4.3 b / 4x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Passat
Nepatřím rozhodně mezi zaslepené vyznavače stupnice dobrý - lepší - Volkswagen, objektivně je ale jasné, že letitá úspěšnost passatu má minimálně v českých podmínkách svůj opodstatněný myšlenkový základ. Volkswagen při vymýšlení i prezentaci nových aut odjakživa sleduje podstatu svého jména, tedy onu lidovost nebo, chcete-li, masovost. Při pohledu do ceníků je rodové označení sice poněkud zavádějící ve smyslu hojného rozšíření na silnicích, ale VW lidovou značkou rozhodně je. Nový passat je na rozdíl od předchozí evoluce skutečně zbrusu novým autem, které do vínku od počátku nedostalo morální zastaralost konkurenčního „nového“ mondea. To však neznamená, že by měl lehčí úlohu, spíš naopak – obhájit dominanci bývá mnohem těžším úkolem. Jak si vedl nadupaný stříbrný kombík?
Volkswagen Passat Variant 2014Zatímco designový přechod mezi šestou a sedmou generací byl spíše k pousmání, vzhled novinky je, ač ideově stále totožný, přece jen o dost dál než u předchůdce. Tradiční konzervativní linie jsou poněkud zploštělejší, luxusní optiku dotvářejí LED světla, která jsou nyní ve dvou variantách sérií pro všechny verze. Ústřední změnu proporcí s kratšími převisy má však na svědomí o 7,9 cm (!) delší rozvor při takřka nezměněné délce – pozitivní efekt pro vnitřní prostor je nabíledni. Vrcholnému kombíku nechybí bohaté chromování a efektní zakončení dvou koncovek výfuku.
Volkswagen Passat Variant 2014Dojmy z interiéru novinky nejsou moc pestré, ve velké většině však rozhodně pozitivní. Z celé řady detailů, z nichž sestává celek, je patrný komplexní pohled na věc a snaha o dosažení co možná nejharmoničtějšího výsledného efektu. Na jedné straně se setkáváme s osvědčenými řešeními, jako dobře známá ergonomie středového panelu, na druhou stranu jsou zde i některé, u VW převratné, novinky v čele s velkolepým digitálním displejem nahrazujícím v kapličce tradiční analogové budíky. Něco podobného má už déle než rok Opel Insignia, v passatu se nám však digitální rozhraní zdálo o něco přívětivější. Umí zobrazit kdeco, nejpraktičtější nám přišel mapový výstup navigace, který máte přímo v zorném poli. Inovativním a jednoznačně povedeným architektonickým prvkem je horizontální lišta napříč přístrojovou deskou ve stylu výdechů topení s nezbytnými klasickými hodinami uprostřed. Další věc, která vás po nástupu osloví, je vzdušnost interiéru, která v zadní části skoro hraničí s marnotratností. Platí to jak o místu napříč, tak podélně, a u kombíku i nad hlavou. To vše při zachování pocitu řidiče, že řídí auto, které má lidské rozměry a padne dobře do ruky. Mimochodem, masážní sedačky jsou taky vynikající. Opravdu štědrou nabídku prostoru na zavazadla skýtá skladný zavazadelník, který pojme o dalších 47 litrů více oproti předchůdci (nyní 650 l). Upřímně řečeno, opticky se kufr tak veliký nezdá - tím spíš, že pod podlahou jsme měli klasickou plnohodnotnou rezervu.
(+) důraz na harmonické ztvárnění celku
(+) přebytek prostoru
(+) nadčasové ztvárnění
Volkswagen Passat Variant 2014Přese všechno řečené netiká hlavní bomba passatu kdesi v interiéru, nýbrž v motorovém prostoru. Strojovna, se kterou se Volkswagen u novinky vytasil, totiž rozmetává zavedené pořádky a nastoluje v dvoulitrové třídě zcela nová měřítka. Dvěma turbodmychadly Borg-Warner dopovaný motor pracuje s dosud nevídanými vstřikovacími tlaky 2 500 barů (podobné má jenom Volvo Drive-E) a ze svého objemu dává stejný výkon jako před nedávnem koncernový šestiválcový třílitr, tedy 176 kW. U passatu Volkswagen nenechal nic náhodě a produkované síly proto na silnici posílá výhradně sedmistupňový automat DSG ve spojení s pohonem všech kol. Léta ukážou, jak tomu bude s životností, po dynamické stránce je však tento agregát skvostem. Při decentní zvukové kulise se motor mocně rozbíhá už od volnoběhu a auto s ním zcela nenuceně dosahuje vysokých dálničních rychlostí nad 200 km/h. Mocné zrychlení servíruje na požádání a opojné pocity spojené s opakovaným zatlačováním těla do opěradel se hned tak neochodí. Dvouspojkové DSG (obě spojky v olejové lázni) je zde naladěno velmi citlivě, takže odpadá jinak obvyklé nervózní pocukávání při popojíždění v koloně. Jen ta prodleva mezi zařazením zpátečky nebo „déčka“ a následným rozjezdem by mohla být menší. Tédéíčka byla vždycky pověstná velmi hospodárným provozem a BiTDI se snaží těchto zajetých kolejí udržet. Nejde mu to však už s takovou samozřejmostí jako kdysi - tím spíš, že výkonový potenciál motoru člověka neustále provokuje k hrátkám s plynem. Na dálnici se při zákonném tempu stěží vměstnáte do 7,5 litru, ve městě si passat vyžádá ještě o litr více. Tato čísla vyznívají zvláště kontrastně při pohledu na tabulkové hodnoty udávané výrobcem. Při nádrži na 66 litrů má nicméně kombík bohaté zásoby paliva k tomu, abyste na jedno natankování bez potíží překonali 1 000 kilometrů.
(+) drtivý výkon motoru
(+) hladké řazení
(-) reálná spotřeba se citelně liší od tabulkové
Volkswagen Passat Variant 2014Nedílnou součástí naditého balíčku jistot, jimiž passat disponuje, jsou velmi solidní jízdní vlastnosti. S popsanou motorizací souvisí i aktivní podvozek, který je tak trochu vším, v první řadě ale hodně komfortním autem. Ve výsledném efektu je v podstatě jedno, kterou konfiguraci zvolíte, tvrdých rázů přenášených do interiéru se ale nedočkáte nikdy. Je ovšem pravdou, že provedení sedan, se kterým jsme rovněž jezdili, zvládá přejezdy nerovností ještě s větší nonšalancí, navíc uvnitř vzadu něco tu a tam zavrzalo. Prémiově se tvářící vůz by v každém případě zasloužil lepší zvukovou izolaci podvozku. Doménou manažerského speciálu je přirozeně rychlá jízda přímým směrem, do zatáček se už tolik ochotně neskládá a i se čtyřkolkou má na limitu sklony k nedotáčení. To platí hlavně při nájezdu, výjezd ze zatáčky jako by vůz naopak absolvoval s důrazem na pohon zadních kol. Do passatu se dostala celá armáda bezpečnostních asistentů. K těm známým, jako jsou hlídač jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, automatické brzdění v koloně nebo prevence nárazu, přibyl třeba systém pomáhající s vyjížděním z kolmého parkovacího místa, sledování vozu čtyřmi kamerami nebo zvláště praktický asistent pro couvání s přívěsným vozíkem.
(+) pohodlný podvozek
(+) řada bezpečnostních asistentů
(-) horší odhlučnění podvozku
Volkswagen Passat Variant 2014Nový passat ve své subprémiové kategorii zase o trochu posunul měřítka směrem k vozu dokonalejšímu a uživatelsky ještě vstřícnějšímu. Zůstal pocit z důvěrně známého obýváku vylepšeného o pár kudrlinek, doslova peckou je však nový turbodiesel, který bez mrknutí oka zadupe do silnice cokoliv podobně velkého. Passat rozhodně není z levného kraje, zejména v testované top verzi se základní cenou 1.054.900 Kč se rozhodně nepodbízí. Tak nějak ale máme dost jisté tušení, že s odbytem tahle novinka mít problém rozhodně nebude.


hodnocení
brzdy
2
design
2
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
1
jízdní komfort
1
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
1
řazení
1
řízení
3
sedadla
1
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
1.5
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).
technický popis
karoserie
typkombi
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4767
šířka (mm)1832
výška (mm)1477
rozvor (mm)2791
provozní hmotnost (kg)1646
maximální hmotnost (kg)614
počet míst (os.)5
objem zavazadlového prostoru (l)650/1780
motor
typvznětový přeplňovaný uložený vpředu napříč
počet válců4
zdvihový objem (ccm)1968
max. výkon kw (k)/ot./min.176 (240)/4000
max. kroutící moment nm/ot./min.500/1750-2500
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s6,3
max. rychlost (km/h)238
spotřeba
město6,5
mimo město4,7
kombinovaná5,4
převodovka
typ převodovkyautomatická
počet rychlostních stupňů7
palivová soustava
palivonafta
objem nádrže (l)66
přenos hnací síly
pohon4x4
cena
cena nejlevnější verze v základní motorizaci (kč)663 900,-
cena testovaného vozu bez příplatkové výbavy (kč)1 054 900,-
celková cena testovaného vozu (kč)1 393 599,-


1/292/293/294/295/296/297/298/299/2910/2911/2912/2913/2914/2915/2916/2917/2918/2919/2920/2921/2922/2923/2924/2925/2926/2927/2928/2929/29


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist