Volkswagen Sharan 1,9 TDI - jak slouží po 450 tis.km?

Po načipování a výměně vzduchového filtru za vypíratelný jsem se dostal na solo spotřebu 5,8l/100km, při tažení přívěsu 7,5-8l/100km.
hodnocení článku 3.8 b / 4x
vaše hodnocení: 0 b.
Značka:Volkswagen
Model:Sharan
Typ:Tdi
Bližší označení:Tour
Karoserie:nerozhoduje
Obsah motoru:1896
Palivo:nafta
Rok výroby:1999
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:125000
Najeto km nyní:450000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:4roky
Průměrná spotřeba:6.2
Poruchy:přední náprava - čepy, tyčky stabil., uložení ramen..
Předchozí vozidlo:Volkswagen Sharan

Vůz jsem si zakoupil na práci (dovoz aut + motorek) a na tažení 2t přívěsu. Dle mého názoru není na trhu vůz, který by měl menší provozní náklady. Po načipování a výměně vzduchového filtru za vypíratelný jsem se dostal na solo spotřebu 5,8l/100km, při tažení přívěsu 7,5-8l/100km. Auto je super prostorné, má výbornou variabilitu zavazadlového prostoru a je z něho, díky vysokému posazu, pěkný výhled. Motor 1,9Tdi 81kw považuji (a to nejen já) z hlediska provozních nákladů a spolehlivosti, za doposud nejlepší diesel, který koncern VW vyrobil. Po mé osobní zkušenosti s novějším motorem 1,9Tdi PD 85kW, který trpí různými chorobami vstřiků, vadným těsněním pod hlavou atd., si opět v dohledné době pořídím staré dobré Tdi 81kW. Pokud budu popisovat závady, event. servisní úkony, keré jsem s vozem absolvoval, za zmínku snad stojí jen ne zcela běžná závada prasklého hydraulického zdvihátka ventilu, která mne postihla při cca 350tis km. Je pravda, že zdvihátko jsem už nějakých pár tisíc Km slyšel, ale nějak stále nebyl čas ho (je) vyměnit. Běžně měním tyčky stabilizátoru, spodní čepy, čepy řízení a silentbloky ramen na přední nápravě, ale to jsou vše stovkové záležitosti a vzhledem ke stavu českých silnic, bohužel běžné investice. Pokud si chce někdo pořídit velkoprostorové MPV, s nízkými provozními náklady, nadprůměrnou spolehlivostí, výbornou variabilitou a dobrou pasivní i aktivní bezpečností - vřele doporučuji tento vůz. Problémem bohužel zůstává pořízení těchto starých vozů s rozumným počtem km, neboť i v zahraničí si tyto vozy cení a poslední starý model (r.2000) se prodává za stejné peníze, jako novější (už PD), který ale zdaleka nedosahuje kvalit toho starého. Pro potvrzení mých slov ještě přidám pár náznaků a to konkrétně seznam spotřebních dílů, které ani po 450tis km nejsou na výměnu a jsou původní : Přední poloosy včetně ložisek kol, zadní kolová ložiska, zadní tlumiče, turbo, vstřiky, vakuová pumpa aj. Je pravda, že převážnou většinu km najíždím po dálnicích, olej měním poctivě po 10tis km atd, což je i možná důvodem 'nezničitelnosti' tohoto vozu. Snad jsem někomu svým příspěvkem pomohl při výběru, ostatním se omlouvám.

KladyZápory
Variabilita V serii malý výkon motoru
Provozní náklady  
Spolehlivost  
  
  





Spolehlivost
3
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
3
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? ano



hodnocení
brzdy
1
design
3
dílenské zpracování
2
dynamika motoru
3
jízdní komfort
3
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
2
řazení
2
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
1
výhled z vozu
2
celkové hodnocení - průměr:
2
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


1/1


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist