Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Volvo V60 D5 - spokojenost se švédským komfortem

Recenze uživatelů
Mira (31) - Česká republika | 06.06.2017
foto: autor
Volvo V60 D5 r.v. 2011 jsem koupil jako ojeté. Je to dovoz z Itálie a sloužilo tam jako firemní vůz u právnické firmy.
Značka:Volvo
Model:V60
Typ:D5
Bližší označení:151 kW/420 Nm
Karoserie:kombi
Objem motoru:2400
Palivo:nafta
Rok výroby:2011
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:143000
Najeto km nyní:154500
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:7 měsíců
Průměrná spotřeba:7.0
Předchozí vozidlo:Peugeot 206


Volvo V60 D5 r.v. 2011 jsem koupil jako ojeté. Je to dovoz z Itálie a sloužilo tam jako firemní vůz u právnické firmy. Servisní historii jsem prověřoval přímo ve Volvu SPX Car ve Zlíně, vstřícnost dealera byla vynikající. Podle výpisu na voze za celý jeho život v Itálii nebyl jediný problém a auto bylo pravidelně servisováno dle intervalů a účastnilo se i 2 svolávacích akcí.

V rodině máme ještě starší V70 II a S60 II facelift obě auta motor D5 120 kw a za svůj život jsem jel snad ve všem, co má kola, tak mám s čím srovnávat. Oproti starší V70 je dílenské zpracování naštěstí o nějaký ten level výše a na V60 nikde nic nevrže a neskřípe. Na to že je to kombi, je karoserie hodně tuhá a nemá tendenci se nijak kroutit a podvozek je příjemně tuhý a nerovnosti žehlí excelentně.

Vnitřek vozu je prostorný a design hodně líbivý. Cestující na předních sedadlech si na místo nemohou stěžovat, což se u starší V70 nebo S60 nedá říci hlavně kvůli velké středové konzoli, ale u nové V70 je již tenhle problém minulostí. Na zadních sedadlech je také dost místa, pokud teda před váma nesedí 2metrový obr, to je pak trochu horší.
Vyhřívání je u mé výbavy pouze u předních sedadel, ale pokud si dovezete auto ze Švédska, tak máte téměř jistotu, že budou vyhřívaná i zadní sedadla. Hodně lidí má tendence V60 srovnávat s Octavií combi, audi A4 Avant, VW Passat. Co se týká komfortu tak se to s těmito konkurenty srovnat nedá, Volvo si na komfort hodně potrpí a sedačky jsou bezvadné, ani po 1000 km v sedle nejsem v autě unavený a rozlámaný, což se o konkurentech říci nedá a srovnání spíše snesou s dřevěnou lavicí, i když za poslední roky se hodně zlepšili a tohle platí spíš jen u Octavie. Zavazadlový prostor je dostatečně veliký, i když Octavia i Passat mají kufr o něco málo větší. U tohohle Volva prostě některé věci ustoupily designu a doplatil na to i vstupní otvor zavazadlového prostoru.

Řízení vozu je hodně přeposilované řekl bych, že stejně jak u Audi, ale jakmile si na to zvyknete, tak to považujete za normální a na dlouhých cestách to aspoň snižuje únavu a cesta Zlín-Praha-Zlín mi přijde jako bych jel do Tesca pro rohlíky a zpět :-D. Jízdní vlastnosti jsou na kombi o téhle hmotnosti více než dobré a teď v zimě jsem již párkrát ocenil, že stabilizační a protiprokluzový systém DSTC neubírá při prokluzu kol výkon a dovolí auto rozhodit a zatáčku projet v driftu. Tohle u koncernových vozů prakticky není možné bez vypnutí a vůz jede po čumáku za sníženého výkonu motoru ven.

Motor D5 151 kW/420 Nm je hodně pružný a jede již od nízkých otáček, 1300 ot. je pro něj úplně v klidu a nejeví žádné známky třepání a klepání. Za studena je trochu hlučný, ale po zahřátí o něm ani nevíte, jen v případě většího přidání plynu, to se projeví charakteristickým brumlavým zvukem a mohutným zátahem. V létě není problém jezdit v průměru kolem 6,5 l/100 km, teď v zimě mi to píše 7,0 l/100 km na dálníci spíše 7,0-7,5 l/100 km dle dynamiky jízdy. Spotřeba oleje je 0 l/100km, měním teda po 10-17 tis. km. Tenhle motor má 2 turba chlazená vodou, takže jeho ohřívání a dochlazování je rychlejší než u předchozí generace. Jediný problém u této motorizace je klínový řemen, který se musí každých 30 tis. km kontrolovat a po 90 tis. km se musí vyměnit i s kladkou, jinak hrozí jeho přetrhnutí a zničení rozvodů, které ve většině případů bere s sebou.

V noci vozovku osvětluje pár natáčecích xenonů, a to perfektně, při zapnutí dálkových je světla jak ve dne. Natáčení světel, stab. a protiprokluz. systém DSTC a další věci se dají nastavit v Infotaimentu vozu, který je hodně přehledný a intuitivní, což mi u koncernu moc nepřijde a hlavně se u koncernu za vše připlácí. Zde je vše již v základu a příplatková výbava je jen GPS a lepší sound systém, takže při hledání ojetiny jsem nemusel řešit, jestli má auto handsfree nebo ne a GPS jsem vyloženě nevyhledával. První spárování s telefonem trvá cca 30 sec. a vždy proběhlo bez problémů. Když jsem si telefon pároval ve firemní Octavii, tak mi to zabralo pomalu půl dne, než jsem to v tom jejich systému našel.

Když to tak vše shrnu, tak jsem zatím s vozem nadmíru spokojený a doufám, že mi bude bez problémů sloužit ještě pár let. Jediný zápor, který mám, je tvar vstupního otvoru zavazadlového prostoru, to se pánům v Göteborgu moc nepovedlo, ale velikost je jinak dostatečná, 2 lidi se v něm pohodlně vyspí.

KladyZápory
Pohodlné Zúžený vstupní otvor zavazadlového prostoru
Rychlé
Spolehlivé
Přehledný infotaiment
Cena spotřebních ND


Spolehlivost1
Provozní náklady1
Cena náhradních dílů2
Dostupnost náhradních dílů1


Koupili byste si automobil od stejné značky znovu?
ano
Hodnocení
Brzdy
1
Design
1
Dílenské zpracování
1
Dynamika motoru
1
Jízdní komfort
1
Ovladatelnost
1
Prostornost
2
Pružnost motoru
1
Řazení
2
Řízení
2
Sedadla
1
Spotřeba
2
Výhled z vozu
2
Celkové hodnocení - průměr:
1.38
* Hodnocení dle známky od 1 do 5 jako ve škole, kde 5 je nejhorší výsledek a 1 je nejlepší výsledek
Hodnocení článku
4.4 z 5 (88%)
Hodnoceno: 10x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
spongebob, 09.06.2017 15:09
Vzhledem k tomu, že GEELY koupilo Volvo někdy v březnu 2010 tak určitě nemělo s vývojem auta z 2011 nic společného.
driver111, 09.06.2017 16:39


To sice ne, ale už to byl čínský vůz
spongebob, 09.06.2017 18:12
To je to samé, jako kdybych měl Favorita z 94 a napsal, že mám vůz německých kvalit.
driver111, 09.06.2017 19:03


No vidíš a já ho zrovna měl (formana r.v.94) Ale tam už šlo vidět, že na to šáhla německá ruka
gravestone, 10.06.2017 11:13
Tak menší Volva včetně V60 se vyráběly a stále pořád vyrábějí v belgickém Gentu, větší pak ve švédském Goteborgu. A pokud jde o komfort cestování, zejména pak provedení sedadel a kvalitu provedení celého interiéru přes celou modelovou řadu, tak Volvo v tomto nemá prakticky konkurenci, s výjimkou některých prémií s dvojnásobnou cenou proti Volvu. S motory je na tom Volvo proti konkurenci hůř, a zrovna D5 přestože to je pětiválec tak má svoje mouchy, motor je ale jenom půl auta.
vstoupit do diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů