Volvo V70 D5 - kombi po švédsku

Udržet se mezi elitními kombíky v kategorii vyšší střední třídy dá zabrat. Volvo si je toho vědomo a pořádně zapracovalo na svém zástupci v tomto segmentu. Jaké je tedy kombi označené V70?
TESTY, 15.02.08 | 00:00
hodnocení článku 2.0 b / 2x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volvo V70

Volvo V70 D5Volvo postavilo minulou generaci kombíku V70 na platformě modelu S60. U nové generace se vzorem stal sedan S80. Tento krok má zaručit "Vé-sedmdesátce" dostatečnou prostornost a jistou vyjímečnost. Volvo tento model označuje za prostorné rodinné kombi. Na tom by nebylo nic divného, kdyby ho automobilka neoznačila také přídomkem sportovní. Co je nebo není na tomto modelu sportovní se pokusíme zjistit v dnešním redakčním testu.

Karoserie: chce se tvářit sportovně

Volvo V70 D5 - bokVolvo do světa hlásá, že nově uváděné modely mají oslovovat mladší a sportovněji založenou část motoristické populace. Pojďme se tedy podívat zda kabát nové V70 toto tvrzení splňuje. Testované kombi jak již bylo řečeno výše vychází z modelu S80. Příď je tvořena klasickou mřížkou s vertikálními chromovými žebry. V70 působí spíše uhlazeně. Trocha dynamiky a špetka sportovního výrazu se také najde, ale stále platí za usedlejší luxusně pojaté kombi. Novinkou jsou černé sloupky dveří. Záď kombi nese odkaz na nedávno testovanou "Cé-Třicítku" a páté dveře se elektricky sklápějí.

(+) rozvor
(+) robustnost a bezpečnost
(-) náchylnost na špinění čelního a zadního skla
(-) nedostatečný rejd

Interiér: hýčká a rozmazluje

Volvo V70 D5 - intK testu jsme dostali V70 v bohaté výbavěm Summum, která řidiče i posádku umí řádně hýčkat. S klíčky v kapse stačí uchopit kliky dveří a otevřít. Po nasednutí do rozměrných poměrně měkkých elektricky seřiditelných sedadel s pamětí stačí zasunout ovladač do zdířky a se stlačeným brzdovým pedálem stisknout tlačítko START. Řidič i spolujezdec ocení v zimních mrazivých dnech vyhřívání předních sedadel, které má tři stupně. K pohodě v omrzlém voze přispívá i automatické odmrazování předního skla a nezávislé elektrické topení, které dokáže kabinu vyhřát během několika minut od studeného startu. Redakční test se odehrával právě v mrazivých dnech a veškeré tyto uvedené funkce jsem více než ocenil. Byl jsem ušetřen ranního škrábání čelního skla, potících skel a hučící ventilace. Vše probíhá ve skandinávském duchu, tedy potichu a klidně.

Volvo V70 D5Na všech sedadlech nalezneme dostatek prostoru všemi směry. Zadní sedadla poskytují dostatečný komfort. Zajímavostí je systém dětských sedaček. V případě V70 nemusíte kupovat dětskou autosedačku. Stačí stisknout tlačítko a sedák se dokáže vysunout o něco výše (přesněji do dvou poloh). Tím docílíte v kombinaci se sklopnou zadní opěrkou bezpečný posed pro své ratolesti. Interiér doplněný o dřevěný dekor mě příjemně potěšil. Dekor vypadal skutečně přírodně a barevně ladil s interiérem.

Kvalitní audiosystém na kterém si Volvo zakládá oceníte zejména při reprodukci z paměťových médií nebo CD nosičů. Poslech FM rádia se rovná běžnému průměru. Zavazadlový prostor nabízí 575 litrů. Po sklopení zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha.

(+) rychlé elektrické zavírání pátých dveří
(+) objem a systém hliníkových ok
(+) kvalita a provedení jednotlivých materiálů
(+) příkladná ergonomie
(+) rozměrná sedadla
(-) přední sedadla s nedostatečným bočním vedením
(-) příliš tlačítek na středovém panelu

Motor: pětiválec s automatem

Volvo V70 D5 - motorAktuálně je možné volit ze dvou vznětových a dvou zážehových pohonných jednotek. O pohon testované V70 se staral vznětový přeplňovaný pětiválec s výkonem 136 kW, který se přenáší v případě potřeby na všechny kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. S tímto agregátem švédské kombi zvládá stovku za 9,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 215 km/h. V nízkých otáčkách nedosahuje pětiválec oslnivé dynamiky. K životu se probouzí až na hranici dvou tisíc otáček, kdy dosahuje maxima točivého momentu 400 N.m., které je dostupné až k hodnotě 2750 ot./min. Motor však vesele táhne až k čtyřtisícové hranici. Zvukový projev studeného motoru není příliš příjemný, se zahřátím však hluk od ustupuje do pozadí.

(+) adekvátní spotřeba
(+) dobré sladění převodovky a motoru pro klidnou jízdu

Jízdní vlastnosti: sázka na komfort

Volvo V70 D5V70 je především prostorném kombi sázející na komfort posádky. Svým dynamickým vzhledem a výkony trochu mate nejednoho motoristu. V70 dokáže přepravit relativně pohodlně s maximálním pocitem bezpečí čtyři dospělé osoby z místa na místo. To je však celé. Čekáte-li jako řidič od vozu zážitky či nějaké emoce jste na špatné adrese. I přes pohon AWD nelze projíždět razantně. V případě testovaného vozu je na vině více faktorů. Prvním jsou samotné sedačky, které neposkytují tělu dostatečnou oporu, druhým je spojení nastavení podvozku na příjemně měkčí notu, třetím je poměrně vysoká hmotnost vozidla a posledním faktorem je automatická převodovka. Ta sice řadí celkem rychle, ale na rychlé průjezdy zatáčkami pod plynem to nestačí. Dobrou zprávou je, že citlivost řízení si můžete nastavit pomocí 3 režimů, jelikož v základním přednastaveném módu je řízení příliš necitlivé a nevíte co se děje pod předními koly.

V70 je ideální kombi pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Jeho doménou dálnice. Při stošedesátce totiž motor na šestý převodový stupeň točí pouze 2800 otáček a jízda je maximálně pohodlná. V70 dokáže posádku přepravit se zaručeným komfortem a noblesou při troše pohupování do stran. Chcete-li od kombi vyšší střední třídy více, musíte se porozhlédnout jinde.

(+) komfortní polykač km
(-) pomalejší řazení
(-) vyšší hmotnost

Závěr:všechno jen ne sport

Volvo V70 D5 - bokozadVolvo tímto testovaným kombíkem dokazuje, že produkuje stále vozy stejné filozofie. V70 dokáže nabídnout komfortní interiér s nádechem luxusu, bezpečnost posádky, dostatek prostoru a solidní výkonný motor. Dohromady se z V70 stává transkontinentální polykač kilometrů. Toť vše. Čekáte-li od V70, že bude řezat zatáčky a podávat sportovní výkony, rovnou na toto Volvo zapomeňte.



hodnocení
brzdy
2
design
2
dílenské zpracování
1
dynamika motoru
2
jízdní komfort
2
ovladatelnost
2
prostornost
1
pružnost motoru
2
řazení
2
řízení
2
sedadla
2
spotřeba
2
výhled z vozu
2
zavazadelník
1
celkové hodnocení - průměr:
1.78
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovanatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).
technický popis
karoserie
typkombi
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4 823
šířka (mm)1 861
výška (mm)1 540
rozvor (mm)2 816
rozchod kol vpředu (mm)1 588
rozchod kol vzadu (mm)1 586
světlá výška (mm)143
provozní hmotnost (kg)1 785
maximální hmotnost (kg)2 390
počet míst (os.)5
minimální poloměr otáčení (m)11,7
objem zavazadlového prostoru (l)555 / 1 580
motor
typvznětový s přeplňováním
počet válců5 v řadě
zdvihový objem (ccm)2 400
vrtání x zdvih (mm)81 x 93,15
kompresní poměr17,3 : 1
max. výkon kw (k)/ot./min.136 (185) / 4 000
max. kroutící moment nm/ot./min.400 / 2 000 - 2 750
výkony
max. zrychlení (0-100km/h) s9,4
max. rychlost (km/h)215
spotřeba
město10,3
mimo město5,7
kombinovaná7,4
co2 (g/km)195
převodovka
typ převodovkyautomatická (Geartronic)
počet rychlostních stupňů6
palivová soustava
palivomotorová nafta
objem nádrže (l)70
přenos hnací síly
pohon4x4 (Haldex)
řízení
typhřebenové
zavěšení kol
vpředuMcPherson
vzaduvíceprvkové (multilink)
brzdy
vpředukotoučové ventilované (316 mm)
vzadukotoučové plné (302 mm)
cena
cena nejlevnější verze v základní motorizaci (kč)999.000
cena testovaného vozu bez příplatkové výbavy (kč)1.434.000


Autor: Petr Šikl
"výkonu není nikdy dost..."
1/67
2/67
3/67
4/67
5/67
6/67
7/67
8/67
9/67
10/67
11/67
12/67
13/67
14/67
15/67
16/67
17/67
18/67
19/67
20/67
21/67
22/67
23/67
24/67
25/67
26/67
27/67
28/67
29/67
30/67
31/67
32/67
33/67
34/67
35/67
36/67
37/67
38/67
39/67
40/67
41/67
42/67
43/67
44/67
45/67
46/67
47/67
48/67
49/67
50/67
51/67
52/67
53/67
54/67
55/67
56/67
57/67
58/67
59/67
60/67
61/67
62/67
63/67
64/67
65/67
66/67
67/67


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora

TOPlist