Přihlášení
Uživatelské jméno / e-mail
Heslo
Registrace
Napsat recenzi na můj vůz  +Vložit inzerát

Vozíte v autě děti? Tak můžete mít levnější povinné ručení.

Aktuality
Michal Štengl | 07.09.2017
V době, kdy roste tlak zvyšování cen povinného ručení, protože tento druh pojištění je pro pojišťovny ztrátový, přichází pojišťovna Allianz se zajímavou akcí. Klientům, kteří vozí ve svém autě děti, nabízí slevu 5 %. Je to další krok v tzv. segmentaci autopojištění.
Pojišťovna Allianz opět trochu čeří hladinu v oblasti povinného ručení (POV). Už vloni přišla s poměrně netradiční nabídkou určenou pro „sváteční“ řidiče, kteří nenajezdí víc než 15 000 kilometrů. Ti totiž mohli mít povinné ručení až o 40 % levnější proti běžným sazbám. Na letošní sezónu přichází s další novinkou, díky které by měli řidiči ušetřit. Je určena pro řidiče-rodiče, kteří vozí své děti v autě. Podle dlouhodobých statistik pojišťovny Allianz je totiž riziko havárie rodičů s dětmi přibližně o pět procent nižší než u ostatních řidičů. Proto právě této skupině řidičů Allianz zlevní sazbu o pět procent.

To může být pro někoho dobrá zpráva v době, kdy se ze všech pojišťovacích ústavů ozývají hlasité nářky, že pojistné sazby jsou příliš nízké a že se proto bude muset postupně zdražovat. Důvodem jsou totiž stále vyšší náklady pojišťoven na vyplácení škod za opravy, za újmy na zdraví a nemajetkové újmy. Posledně dva jmenované faktory má na svědomí nový občanský zákoník a pak také rostoucí ekonomika. Lidé mají vyšší platy a v případě neschopnosti pak požadují vyšší plnění. Jak uvádějí pojišťovny, meziročně se vyplácené částky zvýšily o desítky milionů korun. Při stávajících sazbách se tento produkt, který je povinný pro každého majitele vozidla, přestává vyplácet. Nejvíc, až o 10 %, se sazby zvednou mladým řidičům do 24 let, což je z hlediska nehod nejrizikovější skupina. Se zdražením musejí počítat i ti, co nedávno bourali. Pokud jezdíte dlouhodobě bez nehod, mělo by být zdražení v jednotkách procent. Pojišťovny si nemohou dovolit skokové zdražení, v Česku panuje příliš velká konkurence.

Boj o zákazníky ale přináší změnu segmentace řidičů. Přestože hlavním parametrem pro stanovení ceny i nadále zůstává zdvihový objem motoru či bydliště, pojišťovny začínají přihlížet i k jiným parametrům. Některé ústavy používají k výpočtu až šestnáct parametrů, již zmíněný Allianz přihlíží třeba i k počtu najetých kilometrů. Uniqa zase například pomocí telematické jednotky ve voze zjišťuje jízdní styl řidiče, a podle toho nastaví sazbu na další období.
Hodnocení článku
Hodnoceno: 0x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskuze
u článku není zatím žádná diskuze
vložit příspěvek do této diskuze
Nejčtenější články předchozích 7 dnů