VW Phaeton – je koupě desetileté ojetiny dobrý nápad?

Pan Lubomír se zajímá o ne příliš rozšířený VW Phaeton. Může být konkurencí pro limuzíny zavedených značek, nebo by měl od jeho koupě raději upustit?
hodnocení článku 3.4 b / 8x
vaše hodnocení: 0 b.
z naší nabídky:
Volkswagen Phaeton

DOTAZ: Dobrý den do redakce TipCars, obracím se na vás s prosbou o radu. Firma, ve které pracuji, obměňuje vozový park a mimo jiné prodává i dva desetileté volkswageny Phaeton. Jeden je s motorizací 5.0 V10 TDI a druhý s 4.2 V8. Mám rád velké limuzíny jako Audi A6/A8, BMW 7, Mercedes E a podobně. Může se jim phaeton rovnat? Nechci, abych s autem byl více v servisu než na cestě, proto mne zajímá, zdali je koupě VW Phaetonu dobrý nápad, případně jaký zvolit.
Díky za odpověď.
Zdraví Lubomír J.


ODPOVĚĎ: Vážený Lubomíre, pokud by se povedenost auta měla soudit podle jeho rozšířenosti, VW Phaeton byste na prvních místech hledal marně. Přestože se jedná o luxusní limuzínu, která se podle mého názoru může nabízeným komfortem a kvalitou zpracování směle rovnat například s Audi A8 nebo Mercedesem-Benz třídy E, mezi zájemci o vozy této kategorie příliš úspěchu nezaznamenal. I proto se nyní prodává za zlomek původní ceny.

Volkswagen při vývoji phaetonu nešetřil, a tak je auto velmi odolné, byly na něm použity velmi kvalitní materiály a i po 10 letech nebo 200 tis. km není výjimkou původní podvozek bez vůlí. Někdo může phaetonu vytýkat vyšší hmotnost v porovnání s Audi A8. Takové připomínky jsou sice namístě, Audi však ve velké míře využívá lehkého hliníku, kdežto limuzína od Volkswagenu je celá z oceli. Ani po dlouhé době se ale nemusíte bát koroze.

TIP: Volkswagen C Coupé GTE: koncept ukazuje možnou podobu příštího Phaetonu

Píšete, že si můžete „vybrat“ buď desetiválcové TDI, nebo benzínový osmiválec o objemu 4,2 litru. To je jedině dobře, jelikož koupi toho prvního bych Vám v žádném případě nedoporučil. Trpí totiž opravdu vážnými závadami, jako je odlupování povrchové vrstvy ve válcích, průnik chladicí kapaliny do mazacího okruhu, závady turbodmychadel či vstřikovacích jednotek. Koupě ojetého kusu je tak přinejmenším velmi riziková.

To benzínový osmiválec je asi nejspolehlivější pohonnou jednotkou z motorové palety. K bezproblémovému fungování mu stačí pravidelná výměna oleje po maximálně 15 tis. km a slušné zacházení. Spotřebuje sice mezi 11 až 16 litry Naturalu 95, na druhou stranu je ale úžasně pružný. V dotazu to sice nezmiňujete, ale pokud Vás zajímá, zdali je možné tento motor přestavět na LPG, pak odpovídám ano. Pokud se vozu dostávalo pravidelné údržby a nezapomínalo se na výměnu oleje v automatické převodovce po cca 60-80 tisících km, mohlo by Vás potrápit snad jen zatékání vody do kabiny kvůli ucpanému odtoku v motorovém prostoru.
Co se týká náhradních dílů, myslím, že očekáváte vyšší cenu. Přední brzdové destičky stojí přes 7 tisíc, jeden brzdový kotouč přijde v originále na cca 4.000 Kč a přední hliníkové rameno Vás vyjde na 6 tis. Kč.

V inzerci TipCars je nyní přes 3 desítky phaetonů v různých motorizacích, jejichž cena začíná už na 150 tis. Kč. Na tachometru mají v průměru 180 tis. km.



"originální stav ojetin je lepší než tuning"


nahoru

kontakt - naši partneři - práce s cookies - mobilní verze

Copyright © 2005–2017 EBM system s.r.o. | technická podpora